tisdag 9 mars 2010

HC

spelar antagligen aldrig o med vem eller vad så har man fortfarande arslet bak.

tveksamt tog jag tag i luren, ringd hc o placerades hastigt på kö... men efter tio min i kö och fått höra den mest enerverande telesvararn va jag på lut att lägga på o än en gång skälla skiten ur servicen på ställe!
men men.... halvtrotsig så vänta man o kom fram till sköterskan, varav sonen hade inte "typiska tecken" som envisa hostan, jättesnorig o så... men att man inte fick ner febern som låg runt 40, skulle ignoreras höll på göra mig T.O.K.I.G!!
men... "vi tar väl hit han så vi får kolla på honom då"... ARGH!
O till på de, när jag lagt på luren så leker ungen som vart så slut att han inte kunde knappt sitta upp!

mjamja... vi masa oss ner till godby, sent om sides. svisscha av kläderna då läkarn va tydligen beredd o ledig o ta emot oss med en gång..

hmm... men så sku de va en skeptis inne där å.. jag kände att jag kunde gått ut, för hur många ha inte fått höra, det e bara ett virus, vila, panadol o så går det över snart...
men att en unge o som int kund sitta vaken utan att se heelt hög o full ut gjorde mig ettrig.
men efter att han kollat första örat kollade läkarn på mig o undra om jag "faktiskt inte sett ngt symptom" på öroninflammation...
jamen då fan.. då vände han skiten som om man vore oansvarig mitt i allt, att ngt borde man märkt.. för satan! fick det i åtanke halv elva kvällen innan, va mer fan kan man göra? än att vänta in morgonen?

jaja, men ilsken dubbelsidig öroninflammation...
de va d jag hade " pallrat" om... tack än en gång hc... tack!

de har svårt att lyssna, o framför allt att lita på patientens ord.. o d stör, stör som fan!

3 kommentarer:

Erika sa...

Jag blir så trött på att dom inte kan lyssna på oss föräldrar. Man ringer faktiskt inte o begär att få sitt barn kollat för att det är roligt utan för att man känner att det behövs.
Då jag ringde akuten o sa att jag ramlat me Zev kunde jag ju "komma in så att dom kunde kolla han så att min natt kunde bli lugn sen". Inte konstigt att man överväger att stanna hemma för man orkar inte bli bemött som "paranoid" förälder.
Kan ju säga i efterhand att jag e väldigt glad att jag faktiskt for in me Zev.

Ha sagt det förut o säger det igen; INGEN läkare lr sköterska kan läsa sig till det vi föräldrar känner vad gäller våra barn. Vi VET om nåt är fel, o jag tycker att dom ska ta oss mera på allvar. Man ska inte bara behöva vänta o avvakta hela tiden...

Sorry att det blev lite långt, men blir så jäkla trött på denna sjukvård... :/

veronika sa...

hur långt eller kort än du skriver är det alltid lika kul med kommentarer. =P

men jag känner precis som du skriver!

men att sen när de väl va ngt att man sen fick typ "felet" för att man int märkt ngt! hmpf!

Erika sa...

Men hallå! Även en läkare borde väl veta att öroninflammation inte alltid ger reaktioner. O du om nån e väl proffs på öron vid det här laget?

Ha ju själv suttit som en fågelholk de gånger mina barn haft i öronen då man inte ens tänkt tanken på att det sku kunna vara öronen som spökar...