söndag 25 januari 2009

säkerhetsåtgärd el. tvångstankar?

social som man är sitter man ofta i bilen på väg åt ngt väderstreck!
Insåg en dag att jag får under bilfärden ngn form av gratis meditation eller ngt, för hur många tankar o funderingar far inte förbi på endast en bilrutt på tio minuter?

med dethär väglaget o med åländska medtrafikanter kan man aldrig va säker på vägen, så tanken slog mig vart jag sätter min mobil under körningen... efter lite eftertanke så har jag den oftast säkrad i en ficka.. för vad skulle man ta sig till om olyckan e framme men på en öde väg o man sprättar in med masurkan in i buschen så ingen kan se en? o man haft mobilen på passagerarsätet, men efter skuttrutten sett den flyga kring öronen, o man inser hastigt man behöver ringa efter hjälp men sitter oturligt nog fast??? va gör man dåå?
såå, bara en säkerhetsåtgärd att sätta den i fickan..eller är det faktiskt ngn tvångstanke??

2 kommentarer:

Erika sa...

Skönt att "höra" att det e fler än jag som funderar ut vart man ska ha mobilen "ifall att" det händer nåt... :)

Unknown sa...

absolut :) men så va det: tvångstanke elr säkerhetsådgärd? hmmmm men som sagt.. skönt att man inte e ensam :)