tisdag 10 mars 2009

hmmm....

ha länge suttit o funderat på trafiken, chaufförerna, bilisterna o ja, mig själv i trafiken!
vissa snusar en i bakändan så man drar in rumpan lite extra.
sen undrar man varför omkörning infinner sig överhuvudtaget vi rusningstid, för hur långt o vad vinner man på det igentligen, förutom lite spänning då förstås ;)
men de jag undrar är väl mörkerkörningen o all des djuriska flora som kan eller säkert är endel på vägarna när de e nattsvart o en bilists observation, eller kanske snarare min naivitet..

som sagt hur många katter är jag kanske skyldig till, eller ngt annat kräk som jag i min förvirring råkat kört över eller ngt när jag trott jag kanske bara körde på en skump.. man undrar ju, meen aldrig sett ngt iaf.. ser taskigt annars men i mörkret är det ju mörkt..eller hur.. ??

men är jag faktiskt farligare i trafiken än dom där disttans arbetarna som sitter o läser tidningen medan dom kör? neeh, sku inte tro det.

men summa sumarum, va jag hatar på vägarna är ,alla dessa traktorer som kommer ut o ligger o lerar ner varenda en jäla väg, stoppar upp all trafik, helst mitt under rusningstid..!!!!

ps.jag vet att dom måste få köra dom med, men dom är likt myggorna om sommaren, dom måste finnas men ack så irriterande :P

Inga kommentarer: