söndag 15 november 2009

dopparedagen-depparedagen!

ibland blir så jag så arg, så jävla arg på att jag inte är uppvuxen med olika jättemysiga traditioner.. så som ALLA andra har o bara JAG som INTE har det!!

kolla in tvn, spana in familjer, lyssna på folk, glutta i tidningar!! gör va ni vill, men märk hur fint underbart allt ser ut; maten perfekt, stämningen total,
och noll problem, men jag tror skenet bedrar som mycke annat inom familjernas väggar!

därför är jag glad för att jag visar va jag tycker utåt, o ger en verklig bild av hur min syn är på saker o ting!
jag ogillar högtider, thats it! hatar att måsta va glad på spec dagar, ogillar att va festklädd, o att en högtid alltid är lika.. detta som folk kallar tradition..
mm men traditionerna kan variera... jag behöver inte sitta ute på en skärgårdsö varje midsommar, behöver inte alltid gömma äggen på samma ställen varje år, o jag vill o tänker inte ha röda eller va röklädd på julen! nej!

jag kommer förståss ge mina troll en chans att fira ALLA dessa högtider, aspelut!
men på allas villkor!

ärligt... jag vet en sak, en sak som gör mig ledsen... värsta högtiden e faktiskt julen... för jag vet en sak som gör att min jul aldrig komma bli sig lik...

tomten är död :( !

Inga kommentarer: