onsdag 1 juli 2009

drömmar


jag befinner mig i ett två våningshus, som ligger invid en skogskant.
huset var vitt , min bror bor i en utav lägenheterna, varav en bakant väggranne.
står ute på balkongen, njuter av läget + en tobak.
min nyfikenhet kommer ända ner fr tårna, så jag måsta bara..
jag ville bara se, kika in hur hans lägenhet såg ut..
men vad händer förstås??

jag upptäcker att ena spisplattan brinner!!!! men med mina dåliga sy n ropade jag ut
brorsan o morsan, att jag inte bara inbillade mig! icke!
sprang ut bröt upp dörren (sikken jäla styrka man får i panik)
med två tre stycken kökshanddukar som jag vifta kaotiskt i kring mig. tills jag insåg att läget var lugnt igen..... pjuh!!

går till dörren, inser att jag sku behöva ringa till den drabbade attan, som har en eldad spis, o ingen ytterdörr.. men plötsligt hör jag ett jäkla flåsande inifrån köket igen, springer dit o ser de jag inte såg tidigare.. DET VA EN GASSPIS!!!

GASlågan stod högt, o paniken slog till. galskrek, o ville bara ut, men innan hade jag hann till dörren fanns inget syra, o luften jag försökte andas in va gas. sprang utåt, men segla ihop, just före dörröppningen.. känner hur jag domnar av......

mitt i allt känner jag ett handslag o vaknar till i friska luften.
nu behövs hjälp innan hela huset exploderar.
skriker efter kicke som går en hastig sväng in.... men väntar ännu på att han ska komma ut...

va vill d säga mig??????

Inga kommentarer: