lördag 23 januari 2016

syskonkärlek

I varje familj, finns kärleken där.Men hur ser den ut för och hos dig?
Att kärlek för mig är en sak betyder inte att du anser det vara ren kärlek hos dig.
Tanken som slagit mig är; vad är syskonkärlek och hur är kärleken mellan syskonen?
 Jag själv är uppväxt med tre bröder, och sällan fick man just kärlek och omtanke som liten, utan mest den som blev provocerad till vansinne, utsatt för hyss men ändock fick man vara med ... ibland. 

Idag sitter jag med två barn, varav en flicka och en pojke, där dom även är ikan tro de är i rätt åldersskillnad, 2.5år. Man kan tänka sig att utbytet av varann är stort, och kramar kan flöda. 

Svaret är NEJ! Att vara syskon kan även för mina egna barn smaka pyton tydligen, och som förälder sitter jag och funderar.. vart gick det snett?? ;)

puss, ha en underbar dag, kolla runt dej, sprid kärlek eller bara le till den som gillar dig minst !

Inga kommentarer: