lördag 2 januari 2016

myntets två sidor!

myntet har två sidor, de vet vi alla!
men har du någnonsin satt spegeln framförs dig själv istället för att spegla andras liv?
att även just du är ett mynt med två sidor är sällan lika gott att unna sig i som i andras ena sida.

i mitt liv pågår de krig i världen, pappersarbeten på kontoren och själv blir man som förlamad och inget får man gjort.
 liksom vad har en ny utbildning för nytta efter fyra år om jag fortsättningsvis inte kan få de jobb jag studerat till?
varför inte jobba, med det jag kan och får och få vara glad för att ett liv ha återuppstått?
varför får man inte ha det man har utan att avundsjuka uppstår, istället för att glädjas för den kan ha lyckats med?

kom ihåg, livet är sårbart, även för dig, det handlar bara om när ödet kommer en nära!

älska livet är banne mig inte lätt, men varför leva i hat och avundsjuka när du en gång för alla blivit satt på denna vridna jord ?;)


Inga kommentarer: