tisdag 16 februari 2010

makt...

att maktkampen i vår värld är så stor som den är, är svårt för en "vanlig" att förstå.
men när jag läste att vi alla har makt över våra liv blev jag o stanna upp o fundera......
har vi faktiskt d??

mitt liv bestämmer jag över.. men har jag faktiskt hela makten til att kunna göra det jag vill,
till det jag önskar o kan? ska man faktiskt med makt, ta sig längre? eller kommer man bara längre än va man är värd?

o som min reaktion va

" men tänk dom som är undertryckta som tappat tron om sin egen makt till förändring... dom kan man kalla maktlösa... eller? har dom fortfarande makten kvar?"

en maktmissbrukare kommer definitivt längre än dom ngnsin kommer va värda, då
dom oftast är män, o gör oss kvinnor till undertryckta underordnade...
MEN ha då inte vi kvinnor användts oss av den makt vi borde kunnat haft för att förhindra det?

ja.... det e frågan.. va e eg makt o hur vill man använda sin egen makt?

Inga kommentarer: