torsdag 14 januari 2010

hemmet!

för oss alla som inte längre bor hemma, vi som skapat vårat eget bo vill jag nu ägna en tanke åt!

mitt i allt, mitt i livet står jag nu här o inser efter en incident igår, o inte kan förstå hur andra tänker.. eller jo men insåg hastigt hur olika man kan se på saker, trots att det va en sak blodsband emellan!

vad har du som verkligen är privat för dig i ditt hem, är det faktiskt byrålådan, nattygsbordet eller wc skåpet?? där jag kan tänka mig att folk har privatsakerna...

jag har en mor som man inte kan släppa lös ensam hos en då hon löper amok på tvätten, disken, kylskåpet, golvet, barnen, ja... allt!
men ja skratta så inombords då jag kom hem, hade rentvätt ihopvikt, lakanen vikta, balkonen FULL ja jag menar FULL med upphängd tvätt, likaså badrummet.allt va liksom kirrat i hemmet MEN...
va i hela helvete va det första jag såg när jag kom in??? EN OBÄDDAD SÄNG!!
va? hon hade gjort allt annat utom sängen... ja jag blev så chockad så jag skratta o fråga mamma rakt ut, hennes tankegång!! då jag bäddar sängen d första jag gör när jag stiger upp...

men på tal om privatsaker i hemmet, så kan hon inte förmå sig bädda andras sängar då det verkligen e en männsikas privataste pryl!

ja,jag e fortfarande chockad!

Inga kommentarer: