tisdag 16 juni 2009

ålderdomen

tjenixen!

vart o jobbat idag som städare på icke nämnt företag..
faktiskt kul att få komma bort lite hemifrån o så men allt va ju så jäkla nytt.
men en sak konstatera jag...

saknar mitt liv med tanterna o gubbarna.saknar de jobbet så oerhört.
vill faktiskt int gnugga på ngt gammalt golv eller slitna tapeter i framtiden.
jag vill va den jag är, en vårdare!

jag bryr mig skit i matriella ting, må dom va skitiga ett dygn hit eller dit, för ingen tackar en.
medan ett litet "handtag" åt en äldre kan röra en sjuk till tårar av tacksamhet.

bara för att få va glad, vissla, eller ge ett leende kan uppmuntra en gammal, medans kanske chefen på ett div kontorsföretag sku rynka på näsan!!

näeh, hopaps verkligen ajg får hoppa in o pyssla om dom gamla lite snart!

Inga kommentarer: