tisdag 10 februari 2009

trygghet??

finns ett samtalsämne som berör många men även kan vara känsligt..
så: härmed ber jag åsiktskänsliga uppsöka knappen X uppe i högra hörnet,

men kom för tusan tillbaka en annan dag iaf
;)

så va det det här om barn..
barn behöver trygghet.. men vad är trygghet för dig, för barnen?

hem, mat, lugn, öppna famnar, etc etc..
men att många anser att hemmet är barnens trygghet o att man då bör va hemma
mer än vad nervena klarar för vissa..
alla gör sina egna val, efter sina egna behov o efter uppbyggda rutiner.
rutiner gör väl barnet tryggt?
men va gör du för ditt barn? o vad gör jag för mina?

älskar att leka, pyssla, o spec baka.. men barn är barn o måste även kunna leka själva, hemma som borta..eller hur? jag är väl inte deras lekkamrat, jag är deras mor men kan gärna va leksällskap när det väl önskas..

men att vi alla ska måsta leva på ett visst sätt för
att samhälle ska acceptera, det vägrar jag tolerera :/
alla gör vi våra val, med eller utan barn,
men hur än jag väljer, kommer det väl ändå bli barnens vardag..
o vardagen gör väl barnen trygga?

vem bestämmer över dig om du inte själv får bestämma över dig själv, din vardag o hur du känner??

mina känslor har jag ensamrätt på....

1 kommentar:

Anonym sa...

Ännu ett inlägg man bara sitter o nickar o håller med i! Så sant, så sant! /T