måndag 23 januari 2012

ekonomi

om jag ser ett pris på 30 euro så känns de"dyrare" än 29.95..varför?
varför är inte varan värd samma 30 eurosar när dom är välvärda 29.95???


måste hooli vara min inbyggda snålhet som kommit med åren...

varför köper jag allt när jag får bara hälften? då borde jag väl halvera mina inköp?

varför betalar min komis dagisavgift som överskrider min halva halva inkomst? de e inte rättvist, då jag inte behöver betala för att jag inte har inkomst.. men dom som har inkomst får ju betala sig tokiga på avgifter för allt för att dom råkar ha pengar
 byråkratin tar de få ören man som normal löneinkomstagare betalar avgifter på allt...

1 kommentar:

Erika sa...

En sak som till e lite sned me dagisavgiften tycker jag är, att nu när dom sänkte maxtaxan så gynna det ju dom som redan tjänar mycke pengar, o då menar jag MYCKE pengar, medans vi som inte har maxtaxa från förut får betala mera nu än tidigare. DET känns med lite snett tycker jag...