torsdag 1 september 2011

sleep as well...

köpte en större tv för ett tag sen, vilket resultera i att filmbehovet ökade,  vilket ledde endast till en enda sak!
jag somnar och sover natten igenom i soffan! det är inte rättvist mot rummet mitt som gapar tomt om nätter och om dagar när barna tränger sig in i ett rum.
dilemmat i detta är att enklast, enklast och rättvisast borde väl va att tvn får flytta in i sovrummet, eller ?
 onödigt att låta barna få ett varsitt rum då dom alltid leker med varann och tillsammans med legot. så dom kan inte separeras =)

jag förstod väl det, att ni är på min linje:
STORA TVN in i MITT rum, då vi kan kvällsmysa, morgonmysa o kika tv i säng, o lilla tvn ja, den sätter vi som prydnad i vardagsrummet eller tar bort helt och leker intelligenta kreativa familjen !

enkelt. jag har mitt rum kvar, knappt grejer som behöver röras om, inget hus som behöver dammas ner, och framför allt, barnen får leka gemensamt och lära sig att dela med andra1

pedagogiskt javisst...

ja min rygg gillar faktiskt in och sova i soffa! så får väl strunta i massa filmhäng och gå o lägg mig bara,
BARA FÖR RÄTTVISANS SKULL DÅ DÅ!

Inga kommentarer: