måndag 3 januari 2011

stilla undran..

jag har två barn som på både gott o ont får lika kärlek och lika bannor. dom får stå båda på samma plan trotr ålderskillnaden, då jag ensam skulle annars få och ha lite mer problem med vissa rutiner annars.

en tanke som slog mig idag, som efter en stund retade mina nerver.

folk som säger"ta vara på tiden när dom e små", och "ta vara på han där lilla nu ifall de e den sista"..  osv.. för fan, säger då det! man tar väl hand om båda eller alla barnen lika mycke!
sk den lilla få bli bortskämman o den andre bara se på när föräldrarna daltar med mindre syskonet..nej uschamej!

tvi vale på er som tänker så!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror de mest menar att ta vara på tiden, låt inte bara dagarna rinna iväg utan att reflektera över det. Njut och skapa minnen tillsammans med barnen.. så tolkar jag det iaf...

Unknown sa...

tur att vi alla tänker olika att ngn kan lyfta upp en annan.. ;)

mjoo men klangen ibland kan ge mig rysningar.. för man bör väl aldrig räkna emd att kunna få barn över huvudtaget, och får man barn behöver man tänka att det kanske är den enda man fick... och fick man en till så skall man va tacksam, med tanke på många andra som kämpar för att kunna ens skapa en familj tillsammans