tisdag 26 oktober 2010

hm...

hur många gånger ha man inte funderat, oroat.. tagit ett onödigt graviditetstest..?
hur jävla många gånger ha man inte tänkt...
hur många ungar ska jag ha, o hur många vill jag ha?
kommer jag ngnsin få känslan av att vilja ha en till?

hatar ovissshet o o misstanke... men jag har o e sån..bara för att ajg VET...jag vet att ett misstag händer jävligt lätt..

sååå.. efter tre jäkla år av mången orosnätter..o allt va med allt som följer med har jag nu pprövat mig på spiral... men om jag litar på den..det kan jag inte skryta med..men iaf..
kan skryta med att ett prevmedel är alltid ngt!!

men... sterilisering.. det ligger inte alltförlångt bort om detta inte fungerar.. för annars blir jag kollig i bollen om jag ska drömma mardrömmar o inte kunna leva mitt liv...


sådetså!

5 kommentarer:

Anonym sa...

vad blev det att kosta? Har också funderat på spiral..

Unknown sa...

jag satt in en kopparspiral, torde va billigare än hormonspiralen..
den kostade 67.95 + besöksavgift på 27... o summasumarum= 94.95.

nu va detta min enda lösning då jag inte kan eller får äta hormoner.

men kommer utvärdering om den via bloggen senare itiden ;)

Jessie sa...

Oj, det var billigt, om jag inte minns fel så betalade jag 160e för hormonspiralen... eller 120e... hm.. ja, en bra bit över hundringen vart räkningen på iaf.

Unknown sa...

japp, den är billig.. men billigt är inte alltid bäst!

förstått att jag kan o kommer säkerligen stöta på diverse problem..men men.. lite skrot ska man tåla, o hellre det än en graviditet =)

Jessie sa...

Ja, värt varenda cent tycker jag. Bara att veta att den sitter där utan att man behöver tänka på att komma ihåg att ta ett piller/byta plåster osv... guldvärt! :-)