fredag 6 augusti 2010

yesterday!

vi planerade vår dag, vilket jäkligt många andra svenskar oxå hade gjort!

men är väldigt nöjd över dagen, o framförallt jäkligt stolt över alla fem inblandade barn!
3 av dom nyligen blöjfria, o resan gick suveränt utan en enda olycka.. eller en föresten!! Men en enda då lekens fantastiska värld gjorde att kissblåsan glömdes!

men bilvägen dit, sov min son hela vägen, o tösen börja prata på morgonen, o henne fick vi inte att tystna före midnatt. på riktigt, hade riktigt ömma öron när jag kom hem ;)

väl inne på furuvik, som va jäkligt mycke större än va jag trott...
o trots att de va så stort så fanns det inte mycke space att se barnen på..

djuren va vi o kollade in.. getter, apor,ormar... o ja.. va såg vi till?
sen åkte vi en supermysig flotte/tunna som ledde oss in bland växter! myys!
nöjesfältesdelen va ju fenomenal än va jag trott. men mycke folk, så blev en hel del köande.

mitt hjärta o mitt äventyrliga ha då ändras. va ju modig nog o åkte bergodahlbanan o mini frittfall.. men faktiskt d va läskigt. sen åkte vi flera attraktioner å..

en lottning för hundra kronor körde jag, mest på kul, o sinni jag vann en megastor kexchoklad på 1980gr... hmm över 30st... den fick man släpa runt på.. men men..lite trevligt va det ;)

men som sagt, impad över alla barn, o över att allt gick så bra!

men säger som ronja sa i bilen på väg hem.... mamma... vi ha stått mest i kö idag ;)


köa till båten, köa till frukosten, köa till toan, köa till p automaten, kö till inträdet, kö till flotten, kö till alla attraktioner, kö kö kö.. o en hel del väntan!
men va gjorde de när du skötte sig!

duktiga barn vågar man ta med igen ;)

Inga kommentarer: