fredag 18 september 2009

hmm..

nu kan d behövas råd, goda sådana!

min son stiger upp vi halv sju varenda en morgon. klättrar ur spjälsängen o kommer/går väcker oss morgontrötta tjejer.
detta e ohållbart eftersom han eg inte är helt utvilad heller o dagarna blir till en lång rand av strider, bråk, gap lip o skrik...

jag ha försökt bära han tillbaka till sängen men han kommer ur skrikandes igen!
jag har testat att han får komma o lägg sig i min säng o sova, funka een gång.
jag ha bitit mig i läppen, gnuggat ögona o stigit upp m honom..allt för att jag int orkar med liv, o strid den tiden..

o vill då bara tillägga att sen spelar inte dagssömnen in, om han sovit 4omin eller 2 h!

den morgonpigge rackarn håller på knäcker sin morgondimmiga morsa!

6 kommentarer:

Erika sa...

Jag läste nån gång på ett forum om folk som hade barn som vakna typ 5 tiden att man sku sätta kl o ringa lite före dom vaknar o gå o väcka dom. Göra så några dagar så att dom vänjer sig me att mamma väcker. Då kan man sen skjuta på väckandet en liten stund sen per dag lr nå sånt då dom e vana o sova tills dom blir väckta. På det sättet ska man tydligen kunna skjuta fram deras tidiga mornar till lite senare mornar... Kanske värt att pröva???:/

Erica Lindroos sa...

Vi har likadant, fast ville vaknar 06.05 varje morron!!grr...jag hatar mornar, men nu när han börjat parken och blir trött på ett annat sätt så vaknar han nu 07.30 å de är okej tycker jag... Men då får han max sova 1 timme efter parken...å lägger sej 20.30, å då e han såååå trött så han bara somnar:) kan de va så att leo behöver ett brott i vardagen...typ park eller nån annan mer aktivitet än mamma:) förstå mej rätt:) kram Erica ps. killarna våra verkar ju rätt lika till sättet så kan ju va nåt liknande för er som de va för oss..Ds.

Anonym sa...

Ja ja tror inte han beghöver park eller något sådant! Killen e inte ens två o han har de bra hemma precissom alla barn! Tror de e mammorna som tror de behöver.. de behöver inte! Men de kan gilla de o trivas för de! :) Ja tror de ändrar snart.. han kan kanske va i en fas där han växer o utvecklas o sover sämre för de.. eller håller på bli sjuk.. tror de ändrar snart o att man gör de bästa av att få han att stanna kvar i sängen o försöka inte ta morgon tidigare o tidigare.. men tror de ändara snartja! Men de e ja de..

Unknown sa...

tack för alla goa tips!!
men anonym:

du kunde inte slå mer mitt i prick på huvudet på spiken!!

därav gnäll skrik o allmänt olustig, då han idagens dag ligger m uppemot 40graders feber =(

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Erica: Får man ha barnen och sova på parken?? Ska som HELST int va blöjfria och inte sova där?
Så ha ja förstått iaf!

//Janice