torsdag 14 maj 2009

djur, djurvän, eller ickedjurvän??

visst ser d skönt ut när katten/hunden ligger helt oberört o sooover under våra
mest vakna o aktiva timmar.. många gånger önskar man va lika oberoende av livet som dom

men va e de som inverkar på om man e hundmänniska, kattvän eller rent utav ormälskare?
varför gillar vissa o vissa inte.. ?

dom som gillar katter sägs va falska???? men hallooo alla har ju en katt som kommer smetandes kring benen så fort man stiger innanför deras dörr..

jag vet inte va för kromosomfel jag har, för jag e den enda typ som faktiskt ogillar djur.. trevligt att andra har o ger dom kärlek, en stor eloge till er, för jag kommer aldrig kunna uppnå det :P

finns d ngn eler ngt som kan stirra värre än ett djur? hundar kan glo ihjäl sig, bara för en ynka klapp på huvudet eller med lite tur ngn som kastar boll ;) o samma m katterna.. o de där närgågna pälsbeklädda kroppen som kurrar värre än min fars gamla symaskin.. näeh.. vet inte hur ska ska kunna börja gilla djur eller odjur ;;)
finns väl terapi för allt, men tror jag lever ganska gott utan djur då jag har två vilddjur hemma redan ;)

2 kommentarer:

Jessie sa...

Håller helt med dig! :-) Våga vägra djur! Urk.

// råni sa...

MmMmm o d värsta så tyr ju sig djuren till en som faktiskt ogillar, argh! men fan va skönt att d finns ngn "udda" till ;)