tisdag 12 maj 2009

by the way.....

många ifrågasätter par/ensammas blivande graviditeter.
att skaffa barn för att tro att förhållande ska bli bättre är ju lika trovärdigt kanske som att jag använder nagellack. men.....

kom o tänka på en grej idag när jag satt i bilen o filosoferade..

ett barn kan inte reparera ett krassligt förhållande, men mitt/mina barn ha gjort mitt tidigare förhållande till ngt positivt efter allt ont de eg förde med sig..
de ha reparera vårt förhållnings sätt som både föräldrar o som vänner.. d som aldrig funkat tidigare funkar suveränt nu.. o de som funka tidigare, finns inte i åtanke idag.. he.he

pga av två stolta föräldrar som lyckligt nog lever skilt men har två tokbusar till att diskutera, uppfostra, klä, bla bla bla ha gjort till att för varje vecka, får mig att känna ett vuxet avstånd o d viktigaste att vi båda kan prata med varann o eg om allting!
så gla bara att två barn till trots fann vi ngt hos varann vi har gemensamt, o d e barnen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att det funkar så bra.
:-)
Härligt att läsa om starka morsor!

Anonym sa...

Vad fint skrivet, bra att du kan se nåt positivt ur ett litet elände :). Det är inte många som skulle kunna! JG

veronika sa...

tack för den fina responsen ;) me varje motgång kommer en framgång :P