lördag 1 maj 2010

valmöjligheter!

ett barn väljer inte sina föräldrar o därav bör de vuxna se till barnens bästa då de inte barnet som valt det liv det kommit till!

men vad är det som gör att vi väljer att skaffa barn? är barnet en gåva, eller kan det även vara ett resultat av oändlig (tillfälllig) kärlek?
vad än folk väljer o tycker så stöttar jag deras val, även står jag för mina egna!

många pratar om att de kvinnor som skaffar barn UTAN en far till barnen är oansvariga.
varför är dom det ,då dom likaväl tar lika bra om inte ännu bättre hand om sitt/sina barn än en dumpad ensamstående deprimerad mamma =P

att välja partner o att välja rätt far till barnet, även föresten val av mor, är i flera fall en lottning där vissa får nitlotten o andra högsta vinsten.
men hur mycke ska man kräva av den andra? kan man inga försöka leva kravlöst o bara glädjas åt de den andra gör.. då allt blir ett plus,
eller ska vi vara i vår tjämstälda samhälle petnoga
o bli en gnällig partner?

mitt liv blev som jag anade, men av allt ont för det alltid ngt gott med sig...

tänk efter två gånger, se dig i kring.. njut av din näste, njut av ditt liv.
ångra heller inte ngt val i ditt liv, ta det som en lärdom ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

så kloka ord!